مدير تشکل‌هاي سياسي دانشگاه آزاد نقش تشکل‌های دانشجویی در شرایط فعلی کشور را بسيار حساس ارزيابي کرد و گفت: تشکل‌ها باید به دو نکته توجه داشته باشند؛ نخست آنکه همواره هوشیار باشند و تمام مسائل اجتماعی و جهانی را با دقت و هوشیاری رصد کنند و دوم اينکه موقعیت شناس باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مجتبی اکبری مدیر کل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در معارفه مرتضی محمدی نماینده دانشگاه در تشکل‌های دانشجویی واحد پرند که در این واحد برگزار شد گفت: جمهوری اسلامی هدیه ولایت فقیه به ملت ایران است.

وي با بیان نقش تشکل‌های دانشجویی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی اظهارداشت: یکی از نقش‌های مهم جنبش‌دانشجویی در پیش از انقلاب انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به توده‌های مردم بوده است به طوری که همواره این دانشجویان بودند که با بصیرت و آگاهی و درک مناسب از شرایط اجتماعی و تاریخی خود سخنان امام راحل(ره) را می‌شنیدند و آن را به اقشار مختلف جامعه انتقال می‌دادند.

اکبری نقش تشکل‌های دانشجویی در شرایط فعلی کشور را بسيار حساس ارزيابي کرد و گفت: تشکل‌ها باید همواره به دو نکته توجه داشته باشند؛ نخست آنکه همواره هوشیار باشند و تمام مسائل اجتماعی و جهانی را با دقت و هوشیاری رصد کنند و دوم اينکه موقعیت شناس باشند.

وی بيان اينکه دانشجو بايد آرمان‌گرا باشد،‌ گفت: البته آرمانگرا بودن به منزله احساسی و هیجانی بودن نیست، هرچند هيجان لازمه روحيه جواني‌ است، اما اگر کنترل نشود، قطعا آسیب‌های جدی خواهد زد.

وی اضافه کرد: تشکل‌ها نمايندگان تمام دانشجویان هستند که علاوه بر پیگیری مسائل تحصیلی، دغدغه‌های مهمتری نیز دارند که از نظر دیگر دانشجویان مغفول مانده است، از این رو کار آنان حائز اهمیت است.  

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی به اهميت کار فرهنگي در دانشگاه‌ اشاره کرد و افزود: از آنجا که سیاست ما عین دیانت ماست،  باید همواره به بصیرت دینی و اعتقادی خود بیفزایيم و قطعا کار فرهنگي و سياسي در يک دانشگاه اسلامي بدون مطالعه و به کارگيري نهج‌البلاغه و قرآن مجيد، نتیجه‌ای جز سکولاریسم نخواهد داشت.

اکبری تاکيد کرد: احیای اخلاق اسلامی يکي ديگر از وظايفي است که بردوش تشکل‌هاي سياسي است، که متاسفانه در فضای امروز جامعه کم رنگ شده است.

وی با بيان اينکه هدف اصلی انقلاب ایجاد اخلاق و فرهنگ دیني و قرآني بوده است، تصريح کرد: ما زیر پرچم ولایت فقیه هستیم و باید توجه داشته باشیم که این انقلاب هدیه ولایت فقیه به ملت ایران است، لذا همگی باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

در پایان مراسم مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند از تشکیل دبیرخانه دانشجویی اخلاق اسلامی توسط تشکل‌های دانشجویی خبر داد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار